Aktualny numer

Centralny Rejestr Lekarzy

Jesteśmy na FB

Rynek zdrowia

Wycieczka Klubu Lekarzy Seniorów Wrocław-Berlin-Poczdam-Drezno 2011 r.

Wyjazd z Krakowa o godz. 7.15. Autokar pełny – nie pomieścił wszystkich chętnych. Dzień piękny, słoneczny. Wszyscy ożywieni w dobrych nastrojach. Trasa do Wrocławia bardzo dobra. Po drodze krótkie postoje (dla odpoczynku).

Przyjeżdżamy do Wrocławia o 12.00 i o 13.30 wchodzimy do rotundy Panoramy Racławickiej – zwiedzający wyrażają swój zachwyt podziwiając dzieło Jana Styki, Wojciecha Kossaka i innych. Trudno uwierzyć, że dokonali takiej pracy w okresie 9 miesięcy. Potem Muzeum Narodowe, zdjęcia pod pomnikiem Katyńskim, spacer po Ostrowie Tumskim i Starówce w towarzystwie przewodnika, który będzie odtąd towarzyszył nam do końca naszej wycieczki.

Nazajutrz po mszy św. i śniadaniu „na Berlin” (na zdobycie Berlina).

Piękna pogoda i dobry nastrój nadal są naszym udziałem i tak zostanie już do końca wycieczki.

W Berlinie zatrzymujemy się w hotelu w dzielnicy Tempelhof (szczęśliwie z polską obsługą). Zaczynamy od zwiedzania Berliner Domu, tj. katedry ewangelickiej, w której m.in. znajdują się nagrobki Hohenzollernów, a obecnie odbywają się koncerty muzyki poważnej. Budowla o imponujących rozmiarach, jak wiele w tym mieście. Korzystając z pięknej pogody chcieliśmy obejrzeć panoramę miasta z wieży telewizyjnej, ale perspektywa kilkugodzinnego oczekiwania na wejście zmusiła nas do odłożenia tego zamiaru na następny ranek. Wieża telewizyjna znacznie góruje nad budowlami miasta – jej wysokość wynosi 365 m. Na wysokości 207 m znajduje się oszklona kula, w której mieści się kawiarnia obracająca się wokół osi. My dojechaliśmy do wys. 202 m i stąd obejrzeliśmy panoramę miasta.

Następnym punktem była Wyspa Muzealna, skupisko wielu muzeów, naszym celem było Muzeum Pergamonu, gdzie wypożyczone słuchawki z elektronicznym przewodnikiem znacznie ułatwiły poznanie imponujących eksponatów. Trzeba się spieszyć, a tu jeszcze tyle do obejrzenia – sztuka islamska, egipska i wiele, wiele innych rzeczy. Trochę zmęczeni, ale szczęśliwi idziemy do przystani – rejs po Sprewie daje trochę wytchnienia, ale dostarcza i innych wrażeń: miasto z tej perspektywy jakby ładniejsze. Powrót do hotelu. Kolejny dzień przejazd przez Berlin Zachodni, Bramę Brandenburską i Reichstag z ogromną szklaną kopułą, zwiedzanie resztek muru.

Poczdam – kompleks pałacowo-ogrodowy Sanssouci, spacer po ogrodzie, wejście do Mauzoleum Cesarzowej Luizy (gdzie dzięki uprzejmości naszego rodaka jesteśmy wpuszczeni za symboliczną złotówkę, zwiedzanie galerii obrazów – piękny pałac, w którym w 1945 r. na konferencji z udziałem szefów zwycięskich mocarstw zdecydowano o nowych granicach Europy, w tym Polski. Ze słuchawkami na uszach słuchamy relacji o tych wydarzeniach i na chwilę jest nam smutno. Przejazd przez dzielnicę rosyjską, holenderską, stare miasto i kierunek na Drezno. Nasze zainteresowania skupiają się na Zwingerze i jego muzeach, a w szczególności muzeum malarstwa, którego zbiory są przeogromne – dość wspomnieć, że płótna Cranacha wypełniają przestrzeń  jednego dużego poziomu.

Zwiedzamy też muzeum porcelany miśnieńskiej.

Żegnamy Niemców i wracamy do kraju. Po raz kolejny wyrażam podziw dla naszych Koleżanek i Kolegów, dla Ich postawy, cierpliwości i tego entuzjazmu, żeby zobaczyć i poznać jak najwięcej, nie bacząc na niewygodę i zmęczenie.

Dziękuję OIL za umożliwienie nam przeżycia pięknie, ciekawie tych kilku dni – które tak wiele znaczą w monotonii dni codziennych, jakie są naszym udziałem.

Myślę już o następnych podróżach jak dopisze zdrowie i nasze władze pomogą.